Nieuwe prikpost voor trombosezorg

Algemeen

Op 2 juli opent Trombocare haar eerste prikpost in Losser voor mensen met trombose. Speciaal en alleen voor deze doelgroep een prikpost openen lijkt vreemd. Maar niet voor de Losserse initiatiefnemers van Trombocare, want volgens Mandy Zoet is trombosezorg het ondergeschoven kindje van de grote laboratoria. “De trombosezorg via de prikposten van grote laboratoria en trombosediensten zijn niet meer van deze tijd. Dat kan anders en moet ook echt beter. Om te beginnen praten wij niet over patiënten, maar over klanten.”

Als één van de initiatiefnemers van Trombocare is Mandy verantwoordelijk voor de klantbeleving. En dat begint dus door mensen te benaderen als klanten. Want net als bij het doen van boodschappen of het kiezen van een garage voor onderhoud aan de auto, heeft iedereen met trombose keuzevrijheid. Dan is het maar goed dat de mensen in Losser nu ook écht kunnen kiezen voor een beter alternatief.

Eerst klant
Joy Laarhoven is de allereerste klant van Trombocare. Al jaren gaat Joy naar een traditionele prikpost. “Maar binnenkort dus niet meer, want er zijn redenen genoeg om over te stappen”, zegt Joy. “Het belangrijkste vind ik toch wel dat ik afscheid neem van die dikke lange naald in mijn arm. Dat is altijd zo vervelend, zelfs pijnlijk. En als ik om mij heen kijk en luister in de wachtkamer, dan geldt dat voor iedereen. Trombocare gebruikt als eerste in Nederland een nieuwe bloedprikker die geen pijn meer doet. Het klopt ook echt dat ik als klant word behandelt, en ik voel me ook werkelijk gewaardeerd. Zo kreeg ik bij mijn aanmelding een bosje tulpen. De benadering is persoonlijk en vriendelijk. Vanaf nu kijk ik er niet meer tegenop om naar de prikpost te gaan. En misschien ga ik over een tijdje wel helemaal niet meer naar de prikpost van Trombocare, want ik word in de gelegenheid gesteld om zelf te gaan prikken. Gewoon thuis of op vakantie, met exact dezelfde meter en bloedprikkers die Trombocare gebruikt op de prikpost. Via een app op mijn telefoon kan ik alles doorsturen naar de artsen van Trombocare. De nieuwe doseerkalender ontvang ik binnen vijf minuten. Dat is voor mij de ultieme vrijheid als trombosepatiënt.”
De prikpost is gevestigd in het pand aan de Ravenhorsterweg 1a, waar voorheen woningcoöperatie Domijn kantoor hield. Het is een goed bereikbare locatie in Losser met voldoende parkeergelegenheid. Bij binnenkomst treedt men gelijk de wachtkamer binnen die aandoet als een gezellige woonkamer. Koffie en thee is gratis. Aan de wand hangen schitterende foto’s van Ronald Kamphuis met als thema de Losserse natuur. “Dat vinden wij belangrijk,” zegt initiatiefnemer Xander Schurink. “Onze prikpost moet warm, huiselijk en vertrouwd aanvoelen. Ook toont de prikpost de binding met ons mooie dorp. Wat wij doen is uniek in Nederland, en we zijn ook erg blij dat we in Losser onze allereerste prikpost gaan openen.”

Klantbeleving
Trombocare stelt de klantbeleving gelijk aan de hoge eisen van professionele trombosezorg. Het team van Trombocare bestaat uit zestien mensen. Met drie artsen, twee doseeradviseurs en drie prikpostmedewerkers is de professionele en medische kwaliteit gegarandeerd. Een groot verschil in klantbeleving maakt Trombocare door bloed te prikken met een pijnloze vingerprik. Klanten ervaren een verschil van dag en nacht in vergelijking met de huidige manier van bloedprikken. Met de pijnloze vingerprik wordt een klein druppeltje bloed verkregen. Dat is alles wat nodig is om de stollingswaarde ter plekke te bepalen. Binnen vijf minuten is alles geregeld, inclusief een nieuwe doseerkalender. Die krijgen de klanten van Trombocare direct mee naar huis. Wel zo handig, want zo weet de klant direct waar hij aan toe is.
Verantwoordelijk voor dit proces is Robin Verheijen. “Samen met mijn collega IT'ers hebben wij speciale software ontwikkeld om veilig en snel te werken,” aldus Robin. “Klanten die vaardig zijn met de mobiele telefoon, computer of een tablet kunnen zelfs gratis gebruik maken van onze Trombosezorg App. Dat is een handige app waarmee een klant alles kan inzien omtrent zijn of haar antistollingsbehandeling, zoals een digitale weergave van de doseerkalender of het medicatieoverzicht. Ook de huisarts van de klant kan gratis gebruik maken van onze software, zodat deze altijd op de hoogte is van de actuele antistollingsbehandeling. En wij koppelen ook met dossiers van andere belangrijke partijen zoals de apotheek. Dat is met de werkwijze van traditionele trombosediensten onmogelijk. Een echte zinvolle toegevoegde waarde dus voor onze klanten en hun huisartsen.”

Open dagen
Trombocare nodigt alle belangstellenden uit voor de open dagen op maandag 26 juni en dinsdag 27 juni van 15.00 tot 17.00 uur en van 19.00 tot 20.30 uur. Vanaf 2 juli is de prikpost geopend voor vrije inloop om te prikken. Dat kan op de maandagavond van 18.30 tot 20.30 uur en op donderdagochtend van 7.30 tot 11.00 uur. Als klanten niet mobiel zijn komen de medewerkers thuis. Ook werkt Trombocare op afspraak, buiten de genoemde tijden om. Wanneer het nodig is worden de dagen en tijden voor het pijnloos prikken uitgebreid.
Aanmelden als klant kan via de website www.trombocare.nl of telefonisch via telefoonnummer 053-4788256. Ook kunt u zich aanmelden door bij Trombocare aan de Ravenhorsterweg 1A binnen te lopen. Dan wordt u gelijk te woord gestaan. Wilt u direct starten? Dat kan, wachten tot 2 juli is niet nodig.

Robin Verheijen, Mandy Zoet en Xander Schurink in de wachtkamer van Trombocare.

Algemeen

40 jaar Imenhof

Openbare basisschool De Imenhof bestaat 40 jaar. Op 1 oktober 1978 opende de school haar deuren, lange tijd als school voor Jenaplanonderwijs. Sinds enkele jaren voert de school een vernieuwend...
Lees verder
Algemeen

Twentse wethouders lanceren online platform StarteninTwente.nl op Vliegveld Twenthe

StarteninTwente.nl, hét nieuwe online platform voor Twentse starters, is officieel live. Een viertal Twentse wethouders verzorgde de lancering op 18 oktober tijdens het Launch event voorafgaand aan...
Lees verder